我的網誌清單

2013年4月24日

澎湖生活博物館

                              
  • 2013-4 澎湖記
澎湖生活博物館
2013年4月24日下午2:02公開累積瀏覽 449 9
大劑, 點解一日o野分o左3篇blog寫,,,,,開始力不從心tim


遊完七美, 望安,3點左右已經返回馬公碼頭, 早得滯唔知去邊,




醒起Molly提過的澎湖生活博物館~ 睇睇地圖唔係太遠行15分鐘左右就到~



今次去台北&澎湖瘦o左返香港不無道理, 食得少, 運動多~
尋日踩完單車, 今日就行路




生活博物館造型獨特~
波浪型o既屋頂代表澎湖人不畏風浪o既精神




門外有個大茶壺~



入場費nt80 (hk$22) 逢星期四休息, 大家要留意呀~
時間係 9:00--17:00 (16:30最後入場)
我去到已經3:30, 時間冇多~ 快d入去睇~



啊~~依家至睇到館內二,三樓唔可以攝錄


















雖然同我細個住o既木造貨船不一樣, 但都有dd親切感~





呢個玻璃下面睇到D假海水流o黎流去都幾真實啊~有d頭暈





























乞龜」是澎湖特有民俗,正月十五起3天,會有乞龜活動,
相等於香港的觀音開庫,
今年乞, 明年還乞,求者擲筊杯將各廟宇提供的米包或
食品龜帶回家「呷平安」並還願



用生米入袋仔做成一隻大米龜~



澎湖人正月十五呢幾日除o左去宮廟上香祈福, 睇熱鬧之外,
屋企仲會準備幾隻"龜" o黎拜神, 早期用糯米製成o既"脂片龜,
近年則流行黃金龜, 金錢龜, 米包龜


民眾到廟裡"乞龜"方法好簡單, 先上香祈求並表明出年要奉還o既"利息",
再擲杯問神明o既意思, 如果擲出一正一反的"聖杯" 就可以將平安龜請回家~
拜過家中神明, 再同家人分享, 祈求新一年人人平安順遂.



如果冇口齒出年唔還, 宮廟的主持就會將冇信用o既人名和"債務"公布係廟門口的牆上.
所以大部份人都唔敢賴帳啊~







補運用的物品

















網上資料:


冬至祭袓,,,,澎湖人不流行吃湯圓
但獨特的民俗美食包括菜繭與雞母狗


以糯米「粹」捏製牛、羊、豬、雞、魚、狗、元寶、南瓜等物,點上「紅花米」(食用色素)增添喜氣,接續放進蒸籠裡蒸熟即可作為供品祭祖,求其六畜興旺、五穀豐收。這樣的應景食物,澎湖人便稱之為「雞母狗」。


雞母狗祭祖後的吃法也很多元,煮鹹湯、甜湯皆可,最傳統的方式則是蒸熟後直接蘸糖吃,口感滋味軟Q甜香,簡單的好味便是澎湖先民傳承百年來不變的「澎湖味」。



至於菜繭(閩南語音「幹」)則是另一項傳統冬至祭祖米食,作法先將糯米浸水,磨漿後再揉製成糰,接續包入高麗菜、香菇、筍絲、蝦米、小管干等餡料,包口後放入蒸籠裡蒸熟即可食用,同樣是一道米香充滿的美味。







澎湖有一句諺語說: 公媽儘看清明七月半, 因為清明和七月半(中元節)是澎湖人除了過年之外的
盛大祭祖日, 一般人多會在清明前後返鄉掃墓, 同時以"薄餅" (即台灣各地及金門所稱的"潤餅"
祭拜歷代袓先
澎湖人清明掃墓,除了在墳上壓墓紙之外, 通常會在現場把帶殼或要剝皮的祭品吃掉,
再將皮,殼散在墳上, 祈求子孫可以"吃到脫殼" (脫胎換骨之意)













博物館內有石滬模樣示範












起屋材料



古厝意思............我諗應該係古老傳統建造o既房屋, 歷史悠久

























石敢當,,,,,,,,,,,,,,有別於上次去沖繩見到個d, 但都一樣係擋剎, 祈求平安


據說,古時泰山之麓有個小夥子,名叫石敢當,因不怕鬼魅、英勇制伏了一個糾纏大家閨秀的妖精而名揚四方,懸賞醫治女兒的大員外並不食言,遂將痊癒的 千金小姐嫁給了他。然而,妖孽仍舊到處作祟,鄉民們不勝其擾,紛紛慕名來求石敢當驅邪解難。石敢當東跑西顛的忙不過來,妻子便給他出了個主意,在石頭上刻 上他的名字,立於求救者的屋前,權當他勇士在此了,果然也能鎮邪,十分奏效。以致日後人們乾脆在蓋房子的時候,先行鑲嵌一塊「石敢當」字碣,祈求安居。
史書中有文字記載「石敢當」的,最早見於西漢史游的《急就章》:「師猛虎,石敢當,所不侵,龍未央。」可見石敢當的最初功效,是辟邪、鎮壓不祥。宋 代出土的唐大曆五年(七七○年)的石敢當上,刻有「石敢當,鎮百鬼,壓災殃,官吏福,百姓康,風教盛,禮樂昌。」等文字,不難看出其時石敢當的作用更為廣 泛些了。
不同地域的石敢當有不同的式樣,有錢人的作淺浮雕狀,或圓雕的,有的佩以獅子或獸頭,也有的刻著八卦圖案;普通人家的則樸實無華,啥裝飾也沒有,就簡單刻有「石敢當」或「泰山石敢當」字樣,還有石塔式和木牌手繪的。
石敢當的習俗自魯播散到華夏各地遠至四川、貴州,甚至東南亞、韓國、日本,以及歐美的華人聚居區。早年除了在本省城鄉司空見慣之外,在「皇城根下」的北京東四三條,「六朝古都」河南開封的龍亭,都瞥見過它的蹤影。


澎湖的石塔式石敢當~

















乜貝殼鈕真係用真貝殼做o架

















呢d係澎湖有名o既長麵線啊~~~~~~~~~白色o架, 唔同一般台灣啡色的麵線~
長長久久~ 幸福o既意思













睇完晒啦~唔錯呢~~~~~







個肚餓到打鼓了~ 見到呢間無名麵館, 再加個感性滷味,,,,,緊係要入去食啦~




入去之後, 唔知點樣點滷味,,,,而且又不停有外賣客買滷味,,,,,
好彩老闆娘見我久等, 就先切比我食~


其實種類唔少, 但只得我一條冷, 所以只點了豬耳仔& 乜腸~
已經唔記得o左呢碟幾多錢, 好似係nt100 (hk$27)


仲另外叫o左碗麻醬撈麵.......好似係nt65, 但係實在好大碗~
最後係吃唔晒~~~>___<又浪費食物tim



醫完肚去行下馬公市~ 最熱鬧o既地方



不過先搵o左個公車站先, 因為今日冇踩單車, 今晚我要自己坐公車返去Molly烏崁的家~



並且要問清楚公車時間, 5點幾一班車之後, 就冇車啦,
最後一班車係20:45分~ 過o左就要打的啦~


好~! 搵到車站安心行街街~


正港檸檬汁,,,,,,,檸檬汁好出名o架~~~~~~~




可惜我呢隻盲毛cow當時唔知佢出名檸檬汁,,,,,,,,
一心o黎到澎湖, 緊係試下仙人掌d產品啦,
雪糕雪條食過, 仙人掌果汁一定要試啦~



見到有間cafe d蛋糕好可愛~


呢個應該係雞泡魚蛋糕啦



我揀o左杯蛋糕仔坐係路邊慢慢嘆~ 邊上網邊食~ 真係悠悠閒~

其實當時我唔熟澎湖, 如果唔係可以去海邊觀音亭睇下~


係cafe坐到差不多夠鐘就返去等巴士~


烏崁冇o野食,,,,都係食飽d至上車~





只得幾丁友~~


聽Molly講過, 澎湖d公車時間主要係就當地居民, 所以早上上班時間,
買餸時間, 放學時間都會有巴士,班次唔密, 而且呢.....當地居民
只要出示身份證就唔洗錢坐公啦~~~~~~~~真係好~



遠離馬公市就越o黎越少人,,,,,,鬼影都冇隻,,,,,又驚搭過龍,,,,所以look 大對cow眼




好彩有個學生哥同我一齊落車, 不過冇幾耐就各行各路了~





返到o黎啦~~~~~~~見到入面有燈, 是係Molly個仔返o左, 我唔洗咁驚啦~




呢兩晚都好好彩, 入o左門口冇幾耐就落雨啦~~~~~~~~本來澎湖之行係6日5夜,


因為天氣不隱, 而且我又冇乜準備想去邊, 想去o既地方我又想留番同開心之家去,


又想早一日返去台北見下得意姐佢地8個人, 事關佢地去o左台中個邊登Y陵線



成個台灣都落雨咁滯~ 一於決定早一日離開澎湖
所以叫Molly幫我睇下有冇得改機票,,,,點知有喎~
咁剩番3日兩夜係澎湖, 要好好咁去玩啦~


今日去o左南海七美和望安兩個島, 因為我想去沙尾玩,
所以第3日決定去北海"吉貝島"玩~ 希望聽日好天啦~




  • 回應 (9)
  • 引用 (0)
  • 永久連結
  • Keon
    • 2013年4月27日上午10:00
  • 今次去行博物館, 咁有文化, 哈哈, 行左幾耐? 入面大唔大呢?
  • 回覆
    • cowcow
      • 2013年4月27日下午11:54
    • 因為我冇plan, 早o左返馬公市, 我都唔知去邊咪去博物館囉, 係入面見到石滬段片, 我就對石滬好有興趣啦, ~ 大唔大呀?? 其實都係得3層咋~ ok啦, 了解下澎湖嘛~
  • Farming Cherrie
  • 碟餸唔平喎...不過可能香港重貴HAHAHA
  • 回覆
    • cowcow
      • 2013年4月27日下午11:54
    • 我覺得香港一定貴過澎湖啦~
  • 殷師奶 HeBi Yuen
  • 一個人真係要好好認路.....
  • 回覆
    • cowcow
      • 2013年4月26日上午12:19
    • 話時話,第一晚去到澎湖踩單車, 夜麻麻時真係盪失路, 又冇地址問人 (或者可以話冇人比我問), 以前有伴時我唔多認路, 烏下烏下~ 依家一條冷, 唔認唔得啊~
  • janejane
  • 最尾張相咁靚o既!
  • 回覆
    • cowcow
      • 2013年4月25日上午10:45
    • 一定唔係我影啦~
  • 開心老爺1818
  • 咁夜有冇鬼呀!
  • 回覆
    • cowcow
      • 2013年4月24日下午9:48
    • 上次係新疆聽完Alfrea教導之後,冇咁驚喇(冇咁自己嚇自己啦
  • SKPoon
    • 2013年4月24日下午8:48
  • 從前見過石敢當不知是甚麼,但總是沒有放在心裡去尋找答案,今次看過你寫出來的故事,很有趣。
  • 回覆
    • cowcow
      • 2013年4月24日下午9:53
    • 我都係,上次去完沖繩都有上網搵石敢當資料,但唔夠今次講解得咁清楚
  • Luna
    • 2013年4月24日下午5:10
  • >「食得少, 運動多~」・・這樣對身體很好耶~
  • 我還没去過膨湖。不過我也知道那個地方很美麗!
  • 有機會的話、我也想去~
  • 回覆
    • cowcow
      • 2013年4月24日下午5:29
    • LUNAさん、ぜひ澎湖に行ってみてください自然景觀很捧啊~!只是交通比較不方便~
  • SKPoon
    • 2013年4月24日下午2:26
  • No.2....閃......
  • 回覆
    • cowcow
      • 2013年4月24日下午5:29
    • 瞓醒再o黎啊~
  • 1372〈一生得意〉
  • No 1
  • 顯示全部回覆 共2

沒有留言:

張貼留言

睇完求其實番兩隻字啦~